Ciekawie ubrany manekin wystawowy w witrynie wzbudza ciekawość i zachęca do odwiedzenia sklepu. Jednak zakup manekina to inwestycja na lata, dlatego warto poznać sprawdzone modele. Które warto wziąć pod uwagę?
Top manekiny i ekspozytory sklepowe
Jeśli dopiero rozglądamy się za manekinami do sklepu, powinniśmy dowiedzieć się więcej na ich temat. Manekiny pozwalają prezentować nowości i najbardziej atrakcyjny asortyment.
Najbardziej popularne są manekiny całopostaciowe, prezentujące całą sylwetkę. Dzięki nim zaprezentujemy cały wachlarz ubrań: koszulki, koszule, bluzki, spódnice, spodnie, sukienki. Co więcej, wyeksponujemy także obuwie, torebki oraz biżuterię. Manekiny do sklepu mogą być wykonane w realistyczny sposób, z zarysem rysów twarzy i mięśni, z wyrzeźbioną sylwetką. Mogą być także bardziej minimalistyczne – to manekiny abstrakcyjne. Przykład: biały manekin damski RKAB2-B oraz manekin męski RBM26. Oba modele zakupimy w sklepie ABM.
Z kolei manekiny krawieckie pozbawione są głowy, rąk i nóg. Tors przymocowany jest do podstawy w formie metalowej lub drewnianej nogi. Manekiny krawieckie do sklepu doskonale współgrają ze stylizacjami vintage. Moda na ubrania retro powraca. Takie manekiny pasują zatem nie tylko do sklepów z modą sprzed lat. Z powodzeniem wykorzystamy je do stworzenia niebanalnej witryny w butiku.
Wbrew sugerującej to nazwie, manekiny wystawowe postawimy nie tylko w witrynie sklepowej. Z powodzeniem ustawimy je w środku sklepu, obok regałów i stolików ekspozycyjnych. Pamiętajmy jedynie, by umiejscowić je tak, aby nie utrudniały Klientom poruszania się po sklepie.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu manekinów:
– Kolor manekina – W modzie są modele białe, czarne, srebrne, a nawet złote. Manekiny cieliste są obecnie mniej popularne.
– Materiał – Najtańsze manekiny wykonane są z plastiku i styropianu. Warto natomiast zainwestować w nieco droższy materiał – włókno szklane. Dzięki temu powierzchnia manekina jest bardziej odporna na zniszczenia. Ponadto manekin z włókna szklanego prezentuje się niezwykle elegancko. Wykończenie manekina może być matowe lub z połyskiem.
– Płeć i wiek – Wyróżniamy manekiny damskie, męskie lub w stylu unisex. Manekiny w stylu unisex nie mają zaznaczonych cech typowych dla danej płci. Do wyboru mamy postacie dorosłe, dziecięce lub młodzieżowe. Podział na płeć i wiek pozwala dobrać manekin do grupy docelowej sklepu. W rezultacie w butiku dla kobiet widzimy manekiny damskie, a w sklepach z garniturami – manekiny męskie. Natomiast w firmie sprzedającej ubrania dla dzieci – manekiny dziecięce.
– Poza – Manekiny imitujące ruch doskonale sprawdzają się w sklepach sportowych. Warto wybrać manekiny z możliwością zmiany ustawienia elementów, na przykład rąk i nóg.
Prezentacja dodatków: ekspozytor na bransoletki
Do prezentacji dodatków w sklepach służą niewielkie ekspozytory. Każdy ekspozytor przeznaczony jest do konkretnego produktu.
Tors, zwany również popiersiem, prezentuje klatkę piersiową oraz brzuch. Zwykle nie ma głowy, a jedynie fragment nóg i rąk. W sklepie z bielizną sprawdzi się na przykład tors z dużym biustem, w kolorze cielistym. Tors postawimy na przykład na stoliku, ladzie sklepowej lub w górnej części regału.
Głowa manekina przyda się w sklepach sprzedających nakrycia głowy, kaski, okulary, peruki czy wyposażenie fryzjerskie.
Z kolei nogi są niezastąpione w sklepach z bielizną. Umożliwiają zaprezentowanie rajstop, pończoch, skarpet. Na parze nóg pokażemy natomiast legginsy, jeansy, spodnie dresowe i szorty.
Na ręce nałożymy rękawiczki lub biżuterię: bransoletki, pierścionki, zegarki.
Manekiny oraz mniejsze ekspozytory sprawiają, że ubrania oraz dodatki są lepiej widoczne. Ciekawa wystawa i ekspozycja w środku sklepu z pewnością spodobają się naszym Klientom. Pamiętajmy, aby regularnie zmieniać odzież i dodatki prezentowane na manekinach. W ten sposób poinformujemy o nowościach w sklepie.